Het was een zwoele zomeravond om niet te vergeten. Rond 18:00 uur stroomden de zeventien opgegeven deelnemers het nieuwe terras aan de voorkant van De Rotonde op, klaar om hun tanden te zetten in een heerlijke BBQ. De weergoden hadden hun beste beentje voorgezet: na weken van regen trakteerden ze ons op een stralende zon en een perfecte temperatuur.

Binnen wachtte een buffet van lekkernijen: vers stokbrood, kleurrijke salades en sausjes. Buiten, bij de BBQ, stond een koelbox met vlees in alle soorten en maten. Ook aan de vegetarische medemens was gedacht.
Ondertussen was er elders een spannende strijd gaande: de EK voetbalwedstrijd tussen Nederland en Oostenrijk. Gelukkig hield Jannes ons goed op de hoogte van de tussenstanden.

Foto: Ingrid Jullens

groepsfoto BBQ 2024

Foto: Jannes Veenstra

Om 19:30 uur stond de reguliere clubavond op de agenda, maar behalve de BBQ-gangers waren er geen leden bijgekomen. Blijkbaar hadden het mooie weer en de voetbalwedstrijd de overige leden verleid om thuis te blijven.

Reina verzorgde een PowerPoint-presentatie over het aanstaande uitje: ‘Het Betoverde Bos’: fotograferen in het donker, gepland voor woensdagavond 18 september. Deze avond is het volle maan. Hij is ook extra groot waardoor er een mooi lichtschijnsel te krijgen is van de maan als het helder weer is. Een bijzonder avontuur waar je je voor kunt opgeven via de Facebookpagina voor leden of per e-mail activiteiten@fotoclubwesterkwartier.nl.
Leden die hierover meer informatie willen, kunnen mailen naar activiteiten@fotoclubwesterkwartier, je ontvangt dan een pdf met bijzonderheden.

Eigenlijk was het tijd voor een pauze, maar de meeste aanwezigen sloten de BBQ in stijl af met een verfrissend ijsje. En dan, hup, weer door naar de volgende activiteit: een quiz, zorgvuldig samengesteld door Gerda. Helaas bleek de technologie ons in de steek te laten. De samenwerking tussen het scherm en onze smartphones verliep niet zo vlekkeloos als gehoopt. Maar daar liet Jannes zich niet door uit het veld slaan. Hij bewees zijn kennis en behendigheid, en werd de onbetwiste winnaar.
De vragen en antwoorden werden nog even handmatig doorgelopen; er werden gebeurtenissen van het clubseizoen in herinnering geroepen en er werd ook weer iets bijgeleerd.

Zo eindigde een avond vol heerlijk eten, goed gezelschap en een vleugje competitie. Voor iedereen een fijne vakantie gewenst en tot 3 september op de eerste clubavond na de vakantiestop.

Auteur: Reina Smallenbroek